Jongeren Opvang Doetinchem

huisstijl

Stichting Jongeren Opvang Doetinchem (JOD) vangt dak- en thuisloze jongeren op, biedt hen een veilige woonsituatie en begeleidt hen naar een toekomst op school en/of naar werk.

De stichting is ontstaan uit een burgerinitiatief en omschrijft zichzelf als een kleinschalige organisatie met korte lijnen, flexibel, grensverkennend en ietwat non-conformistisch/rebels. Nu de organisatie een professionaliseringsslag doormaakt, hoort daar ook een sterke visuele identiteit bij. Studio Kees kreeg de opdracht een huisstijl te ontwikkelen die past bij de eigenzinnige werkwijze van JOD.

Een vogel als metafoor
Het beeldmerk bestaat uit de letters JOD die zo gepositioneerd zijn dat ze een vogeltje vormen. De vogel staat symbool voor de jongeren die uit het spreekwoordelijke nest zijn gevallen, bij JOD een veilig nest aangeboden krijgen om uiteindelijk uit te vliegen naar hun toekomst. Tevens past de vogel perfect bij het landelijke karakter van het opvanghuis.

Jongeren die uit het nest zijn gevallen, krijgen bij JOD een veilig nest aangeboden om uiteindelijk uit te vliegen naar hun toekomst.

Ook toe aan een verse huisstijl?